Åpent kjøp i 30 dager
Ingen toll eller momsgebyrer
Personlig service
Velg land
  • Sverige
  • Danmark
  • Suomi
  • DE

Viser priser inkl. moms

|

Gjør valg i brukernavnet til venstre
Hylte Hunting & Outdoor

Jakt

Skyting

Fiske

Klær & Sko

Friluftsliv

Hage

Skog

Hjem & Hushold

Bygg & Verktøy

Dyr & Landbruk

Tilbudshjørne

Hylte

/

Kjøpsbetingelser

Kjøpsbetingelser

Dette er kjøps- og leveringsbetingelser for våre norske kunder.

1. Om Kjøpsbetingelsene

1.1 Disse (Kjøpsbetingelsene) gjelder for alle kjøp du gjør fra hylte.no (”Nettsiden”). Du godtar kjøpsvilkårene i forbindelse med at du foretar et kjøp på Nettsiden.

1.2 Avtale inngås med Hylte Jakt & Lantman AB, 556954-8950, Hantverksgatan 15, 314 34 Hyltebruk, Sverige. (”Hylte Hunting & Outdoor”,Selgeren”, ”osseller vi).

1.3 Ønsker du å komme i kontakt med oss ​​kan du kontakte oss på info@hylte.no 

2. Bestillinger

For å foreta et kjøp må du ha rett til å inngå avtale i henhold til gjeldende lov. Det betyr at du normalt må være minst 16 år for å handle med direkte betaling for egne penger eller minst 18 år for å handle på kreditt.

3. Bekreftelse av bestilling

Når du har gjennomført kjøpet vil du motta en automatisk ordrebekreftelse på e-post som bekrefter at vi har mottatt bestillingen din. Ordrebekreftelsen betyr ikke at det er inngått en bindende avtale. En bindende kontrakt inngås først når du mottar den endelige leveringsbekreftelsen. Før du mottar den endelige leveringsbekreftelsen, kan bestillingen din bli avvist. Vi anbefaler at du lagrer leveringsbekreftelsen for å lette eventuell fremtidig kommunikasjon med oss.

4. Priser og informasjon

4.1 Prisene som gjelder for ditt kjøp er oppgitt i forbindelse med din bestilling på Nettsiden. Alle priser inkluderer gjeldende merverdiavgift. Prisene inkluderer ikke eventuell betalings- og fraktkostnader, som er oppført separat.

4.2 Dersom prisen på et produkt eller informasjonen om et produkt gitt på Nettsiden er feil og du innså eller burde ha innsett dette ved bestillingstidspunktet, vil ikke prisen eller informasjonen gjelde for kjøpet. I slike tilfeller vil vi kontakte deg så snart som mulig etter at vi har oppdaget feilen.

4.3 Alle bilder på Nettsiden som viser utseendet til et produkt kan ikke garanteres å gjenspeile produktets eksakte utseende, for eksempel fordi skjermen kan påvirke fargegjengivelsen, eksempelbilder kan forekomme. Våre produkter som er eller inneholder deler av naturmaterialer kan også ha naturlige variasjoner og produktets utseende kan også variere mellom ulike produksjonsanledninger.

5. Betaling

5.1 Sammen med vår betalingstjenesteleverandør Collector Bank AB / Walley tilbyr vi ulike betalingsalternativer og du kan velge hvilket betalingsalternativ du ønsker å benytte. De mulige betalingsalternativene som du kan velge mellom vises alltid på Nettsiden og i forbindelse med din bestilling. Avhengig av hvilket alternativ du velger, kan det påløpe ekstra kostnader. Du finner fullstendig informasjon om alle betalingsalternativer og eventuelle tilleggskostnader her. Eventuelle kostnader for betalingsmåten din vises også alltid før du legger inn bestillingen din.

5.2 I forbindelse med at du foretar et kjøp hos oss vil du inngå en egen betalingsavtale med vår betalingstjenesteleverandør. For betalingsavtalen gjelder for disse vilkårene.

6. Frakt og levering

Vi tilbyr flere ulike leveringsalternativer. Hvilke leveringsmuligheter vi tilbyr vises alltid på Nettsiden og i kassen. Du finner full informasjon om våre leveringsmuligheter her.

I noen tilfeller kan frakt og valgfrie tjenester tilbys etter at du har fullført kjøpet. Hvis slike valgfrie tjenester er tilgjengelige, vil disse bli presentert for deg, og du velger selv om du vil inngå separat kontrakt for slike tilleggstjenester.

Dersom bestillingen din inneholder flere produkter, hvorav noen ikke er på lager hos oss, har lengre leveringstid, er på eksternt lager eller butikklager, kan det skje at vi sender produktene til deg i flere leveranser uten ekstra kostnad. For å lette leveransen for deg som kunde og for å minimere miljøbelastningen, prøver vi alltid å levere produktene dine samlet i én leveranse.

6.1 Fraktkostnad

Når du handler hos oss tilkommer et fraktgebyr som utgangspunkt, med mindre annet er angitt på Nettsiden. Hvor stort fraktgebyret er avhenger av hvilket fraktalternativ du velger og oppgis alltid i forbindelse med kjøpet ditt. Du finner full informasjon om våre fraktkostnader her.

6.2 Leveringstid

Forventet leveringstid er angitt på Nettsiden og kan variere avhengig av hvilket leveringsalternativ du velger. Den estimerte leveringstiden oppgitt på Nettsiden beregnes fra den endelige ordrebekreftelsen og ikke fra det tidspunktet du la inn bestillingen. Vi bestreber alltid etter å levere bestillingen din innen det estimerte antall arbeidsdager for levering som er oppgitt på Nettsiden og i ordrebekreftelsen. I tillegg til dette kommer transportørens transporttid. 

6.3 Ikke hentede pakker

Du er selv ansvarlig for å motta eller hente leveringen din i henhold til det som fremgår av instruksjonene du mottar i forbindelse med bestilling. Pakker på hentested som ikke hentes innen tiden som er oppgitt på avin vil bli sendt tilbake til vårt lager. I disse tilfellene har vi rett til å belaste en administrasjonskostnad på NOK 250 inkludert mva, som tilsvarer våre kostnader for håndtering og frakt i tilfeller der du ikke henter pakken din på postkontoret. Dersom du ikke følger instruksjonene for å motta hjemmelevering, for eksempel hvis du ikke er hjemme og mottar leveringen til avtalt tid, har vi rett til å i tillegg til ovennevnte NOK 250 inkl. mva, tur/retur frakt som tilsvarer den faktiske fraktkostnaden som vi har mottatt belastet av transportselskapet for returfrakt.

7. Tilbud, rabattkoder og gaver

Vi kan fra tid til annen tilby kampanjer, rabattkoder, gaver og andre tilbud (”Tilbud”). Slike Tilbud er kun gyldige i den tiden som er spesifisert i forbindelse med slikt Tilbud og med betingelsene spesifisert i forbindelse med Tilbudet. Tilbud kan ikke kombineres med andre rabatter med mindre det er uttrykkelig angitt.

Du må eventuelt angi en kode eller på annen måte aktivere det gjeldende Tilbudet før du fullfører kjøpet for å ta del i Tilbudet. Dersom du returnerer bestilte produkter kan det bety at du ikke lenger oppfyller vilkårene som gjelder for Tilbudet, noe som kan bety at du må returnere en hvilken som helst gave eller at du må betale for verdien av gaven. I slike tilfeller vil vi kontakte deg.

8. Spesielt for varer med digitale deler

8.1 Noen av produktene som selges på Nettsiden kan være integrert eller forbundet med et digitalt innhold eller en digital tjeneste, f.eks. en app eller programvare.

8.2 I noen tilfeller gjelder spesielle regler for denne typen produkter – dersom mangelen på det digitale innholdet eller den digitale tjenesten gjør at produktet ikke kan brukes på den måten det var tenkt. Det kan f.eks. være tilfellet hvis produktet er ment å brukes sammen med en applikasjon eller en spesifikk programvare. I så fall gjelder det som er sagt i denne paragraf.

8.3 Dersom produktet inneholder digitale deler eller digitale tjenester, vil du motta informasjon om dette i produktbeskrivelsen på Nettsiden. Du får tilgang eller adgang til det digitale innholdet eller den digitale tjenesten senest i forbindelse med levering av det fysiske produktet til deg, med mindre annet er uttrykkelig angitt.

8.4 Vi vil varsle deg om og gi deg sikkerhetsoppdateringer og andre nødvendige oppdateringer som kreves av gjeldende lov. Dersom du har kjøpt et produkt som har digitalt innhold eller en digital tjeneste som engangssalg, gjelder vår plikt til å gi oppdateringer for den tiden du som forbruker med rimelighet kan forvente oppdateringer.

8.5 Hvis du har kjøpt et produkt som har digitalt innhold eller en digital tjeneste som en løpende tjeneste (f.eks. abonnement eller hvor tjenesten er gyldig inntil videre), gjelder vår forpliktelse i tre år etter at produktet med digitale deler ble overlevert eller den lengre tid avtalen løper.

8.6 Hvis du har installert oppdateringene som er levert, men det fortsatt oppstår en feil på produktet som følge av manglende oppdateringer, er vi ansvarlige for feilen. Dette gjelder imidlertid ikke hvis du har unnlatt å installere de oppgitte oppdateringene og du har blitt informert om at oppdateringene er tilgjengelige og konsekvensene av manglende installasjon og den manglende installasjon ikke avhenger av instruksjonene for installasjonen.

9. Angrerett og åpent kjøp

9.1 Ved lov har du rett til å angre kjøpet innen 14 dager fra den dagen du, eller en person på dine vegne, mottar produktet som du har kjøpt på Nettsiden.

9.2 I tillegg til dette gir vi deg totalt ytterligere 14 dagers åpent kjøp. Vi tilbyr imidlertid ikke åpent kjøp på varer som ikke er helt ubrukte, les mer om det nedenfor.

9.3 Unntak for enkelte produkter

Enkelte produkter er unntatt fra angreretten. Dette gjelder følgende produkter:

  1. produkter som er produsert i henhold til dine anvisninger eller som på annen måte har fått et tydelig personlig preg,
  2. produkter som med brutt forsegling ikke kan returneres forsvarlig på grunn av helse- eller hygiene årsaker og forseglingen er brutt av deg som kunde, og
  3. viser til et produkt som raskt kan forringes eller bli for gammelt, som blomster og planter.

9.4 Avskrivning av brukte produkter

Når du utøver din lovfestede angrerett innen 14 dager, har du rett til å åpne emballasjen og undersøke produktet i den grad det er nødvendig for å vurdere dets karakter, egenskaper og funksjon.

Du har rett til å kansellere kjøpet for full refusjon i disse tilfellene hvis du gir oss beskjed innen 14 dager fra dagen du mottok produktet. Dersom du håndterer produktet i større grad enn det som er nødvendig for å fastslå dets karakter, egenskaper og funksjon, har vi rett til å foreta verdifradrag. Et slikt fradrag gjøres ved å sammenligne verdien av produktet ved retur sammenlignet med den opprinnelige verdien ved kjøp. For å få full refusjon ved angrerett anbefaler vi derfor at du returnerer produktet i original stand.

Dersom du ønsker å benytte deg av åpen kjøpsrett etter at den lovpålagte angrefristen på 14 dager er utløpt, kan du gjøre det i inntil 30 dager etter levering av produktet, forutsatt at produktet er ubrukt, i originalemballasjen og i original stand.

9.5 Hvordan angre kjøpet og bruke retten til åpent kjøp

Hvis du ønsker å returnere kjøpet, må du gi oss beskjed innen 14 dager for angrerett eller returnere innen 30 dager for åpent kjøp fra den dagen du eller en person mottar eller henter bestillingen din på dine vegne . Du kan enkelt fullføre returen ved å følge instruksjonene her, og returner produktet med tilsendt fraktseddel til Hylte Jakt & Lantman, Hantverksgatan 15, 314 34 Hyltebruk, Sverige. Les mer om kostnader i forbindelse med returer her. Du kan også bruke det svenske konsumentverkets standardskjema for å utøve angreretten, som du finner her.

Etter at du har gitt oss beskjed om at du ønsker å returnere kjøpet, må du sende produktet tilbake innen 14 dager. Vi anbefaler at du returnerer produktet i samme emballasje som du mottok det i, da du er ansvarlig for eventuelle skader eller tap under returfrakten som skyldes din uaktsomhet, for eksempel ved mangelfull innpakning av produktet.

9.6 Returfrakt

Du betaler selv for returfrakten når du returnerer kjøpet. For store varer er kostnaden for returfrakt høyere. Hva kostnaden for returfrakten er avhenger av hva slags produkt det er og hvordan det skal transporteres. Gjeldende returkostnader for ulike typer leveranser finner du her. Du vil motta informasjon om gjeldende kostnad når du kontakter vår kundeservice. Kostnaden for returfrakt vil bli trukket fra refusjonen.

9.7 Refusjon

Når du har returnert kjøpet vil vi gjennom vår betalingstjenesteleverandør foreta tilbakebetalingen din innen 14 dager fra den dagen du ga oss beskjed om at du ønsker å kansellere kjøpet. Vi vil imidlertid ikke foreta refusjonen før vi har mottatt produktet tilbake eller før du har vist at du har sendt det til oss.

Vår refusjon inkluderer eventuelle fraktkostnader du betalte i forbindelse med kjøpet. Det gjelder imidlertid bare kostnadene for standard frakt. Ekstra fraktkostnader som følge av at du velger et dyrere fraktalternativ refunderes ikke.

Refusjoner vil bli gjort til deg med samme betalingsmetode du valgte ved kjøpstidspunktet, med mindre vi avtaler noe annet. 

10. Reklamasjon

Dersom det er feil på produktet ditt, har du rett til å klage på feil som oppstår innen tre år fra levering av produktet (ansvarsperiode). Du må alltid klage innen rimelig tid fra du burde ha oppdaget feilen. Din klagerett bortfaller senest to måneder etter at den treårige ansvarsperioden er utløpt.

Dersom produktet ditt inneholder digitalt innhold eller en digital tjeneste, gjelder følgende: Dersom det er feil i det digitale innholdet eller den digitale tjenesten i et produkt med digitale deler hvor kontrakten løper over en lengre periode enn tre år, har du rett til å klage i den tid avtalen løper.

Ønsker du å annonsere et produkt, kontakt vår kundeservice ved å sende en e-post til info@hylte.no 

Når det reklamerte produktet er mottatt og vi har slått fast at klagen er gyldig, vil vi refundere deg i henhold til gjeldende lov.

Dersom klagen ikke er gyldig i henhold til gjeldende lov, har vi rett til å kreve et administrasjonsgebyr på NOK 250, et feilsøkingsgebyr og arbeidstid basert på handlingstiden og den faktiske fraktkostnaden.

11. Garanti

Sammen med noen av våre produsenter og leverandører gir vi en garanti på noen av våre produkter. Informasjon om hvilke produkter som dekkes av garantien, hvor du kan gå for å påberope deg garantien og hva garantien dekker finner her.

12. Vårt ansvar

Hvis det er en feil med produktet ditt eller hvis leveringen er forsinket, er vi ansvarlige for skader du lider som følge av feilen eller forsinkelsen, i henhold til obligatorisk forbrukervernlovgivning. Du må imidlertid tenke på å gjøre det du kan for å begrense konsekvensene av en feil eller forsinkelse. Vi er kun ansvarlige for skader i den grad du har tatt rimelige skritt for å begrense skadene dine. Vi er derfor ikke ansvarlige for skader som du kunne ha unngått ved å iverksette rimelige tiltak. Vi er ikke ansvarlige for eventuelle skader du lider på grunn av forsinkelser eller produktfeil forårsaket av hindringer utenfor vår kontroll og som vi ikke med rimelighet kunne ha forutsett eller konsekvensene av som vi ikke kunne ha unngått eller overvunnet.

13. Om disse Kjøpsbetingelsene

Vi har rett til å endre disse Kjøpsbetingelsene, men Kjøpsbetingelsene som du godtok ved kjøpet gjelder alltid for det kjøpet. Alle endringer vil gjenspeiles i den siste publiserte versjonen av Kjøpsbetingelsene på Nettsiden. Endringer trer i kraft fra det øyeblikket du har akseptert Kjøpsbetingelsene, det vil si i forbindelse med et nytt kjøp på Nettsiden.

Disse Kjøpsbetingelsene skal tolkes og brukes i samsvar med svensk lov. Hvis noen bestemmelse i disse Kjøpsbetingelsene skulle bli holdt ugyldige eller ikke rettskraftig av en kompetent domstol, myndighet eller alternativt tvisteløsningsorgan, vil de resterende delene av denne bestemmelsen og alle andre bestemmelser i disse Kjøpsbetingelsene forbli gyldige og rettskraftig i sin helhet, i samsvar med gjeldende lov.

14. Spesielle vilkår for bedrifter

Disse Kjøpsbetingelsene gjelder for kunder som opptrer som privatpersoner. Hvis du foretar et kjøp på Nettsiden som representant for et selskap, godtar du Kjøpsbetingelsene på vegne av selskapet og garanterer at du har fullmakt til å godta disse Kjøpsbetingelsene og foreta kjøp på vegne av selskapet.

For kunder som handler på Nettsiden som bedrift, tilbyr vi ikke angrerett eller tre års klagerett. Vi er heller ikke ansvarlige for indirekte tap eller tapt fortjeneste. I tillegg er vårt ansvar i henhold til disse Kjøpsbetingelsene, for ethvert tap eller skade, begrenset til et beløp som tilsvarer det totale beløpet kunden har betalt som en virksomhet til oss for produktet som tapet eller skaden er knyttet til eller oppstår.

15. Spørsmål, klager eller tvister

Du er velkommen til å kontakte oss hvis du har spørsmål eller klager angående bestillingen din. Du kan enkelt nå oss via kontaktinformasjonen som vises i begynnelsen av disse Kjøpsbetingelsene.

Du har også mulighet til å klage via EUs nettbaserte plattform for tvisteløsning, som du finner her.

 

_______________________

Kjøpsbetingelsene fastsatt av Hylte Hunting & Outdoor AB den 26. januar 2022.

Kjøpsbetingelser 2022

Kontakt oss

Velkommen til oss!

Vår styrke ligger i våre kunnskapsrike medarbeidere, som har lang erfaring med det vi selger. Jakt, fritid og jordbruk har vært vårt fokus siden 1911. Derfor kan du alltid føle deg sikker på at du får det rette svaret fra våre ærlige ansatte når du handler hos oss!

Vennlig hilsen Hylte Hunting & Outdoor

Om Hylte Hunting & Outdoor
Velkommen til oss
Kundeservice & Support
Dine rettigheter